Εκπαιδευτικό υλικό / Βιωματικό παιχνίδι για Βιωσιμότητα
Αυτό το βιωματικό παιχνίδι βοηθάει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν την έννοιας της βιωσιμότητας και να βιώσουν το δίλλημα της διατήρησης των πόρων ή της εξάντλησης τους. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μαθήμα της Πολιτικής Παιδείας στις ενότητες που αφορούν την οικονομία.
Χρόνος που απαιτείται: περίπου 1 διδακτική ώρα (40-45 λεπτά)
Υλικά
Όλες οι κοινότητες λαμβάνουν πόρους από ένα κοινόχρηστο σωρό.
Συζήτηση
Το παιχνίδι αυτό αντιπροσωπεύει την τρέχουσα κατάσταση των κοινών μας πόρων
Πηγή στο οποιο βασίζεται το παιχνίδι: http://www.esdtoolkit.org/concept_intro/drain1.htm
Υλικά
- Ένας μεγάλος αριθμός από μικρά χαρτάκια ή καραμέλες.
- Χαρτί και μολύβια για τη διατήρηση βαθμολογίας.
- Καλή διάθεση
- Χωρίστε την τάξη σε ομάδες των τεσσάρων.
- Τοποθετήστε 16 χαρτάκια (ή καραμέλες) σε ένα κοινόχρηστο σωρό για κάθε ομάδα. Το κάθε χαρτάκι ή καραμέλα το ονομάζουμε πόρο. Εξηγήστε τους κανόνες του παιχνιδιού
- Το χαρτάκι ή καραμέλα αντιπροσωπεύει ένα πολύτιμο ανανεώσιμο φυσικό πόρο.
- Κάθε μέλος της κοινότητας μπορεί να λάβει ελεύθερα όσους πόρους επιθυμεί σε κάθε γύρο.
- Κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να λάβει τουλάχιστον ένα πόρο σε κάθε γύρο για να επιβιώσει. Αν δεν έχει πόρο να πάρει βγαίνει εκτός παιχνιδιού.
- Ένα άτομο σε κάθε ομάδα πρέπει να καταγράφει τον αριθμό των πόρων που λαμβάνονται από κάθε μέλος της κοινότητας σε κάθε γύρο.
- Μετά από κάθε γύρο, μετρήστε πόσους πόρους κάθε ομάδα έχει υπόλοιπο στο σωρό, και πρόσθεσε ένα ισοδύναμο αριθμό πόρων στο σωρό (π.χ. αν είχαν μείνει 10 πόροι, τοποθετούμε επιπλεόν 10)
- Παίξτε τρεις ή τέσσερις γύρους, σταματώντας μετά από κάθε γύρο για να μάθετε αν υπάρχουν μέλη της ομάδας που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν.
- Παίξτε ένα τελικό γύρο, τότε πρέπει τα μέλη της κοινότητας να απαντήσουν τι συνέβη στις ομάδες τους:
- Υπάρχει ομάδα που επιβιώσαν όλοι;
- Ποια ομάδα έχει του πιο πολλούς πόρους στο σωρό στο τέλος του παιχνιδιού;
- Ποια ομάδες πιστεύουν ότι θα έχουν πάντα αρκετό πόρους για τον καθένα εφ 'όσον οι πόροι ανανεώνονται; Πώς αυτές οι ομάδες φτάνουν σε αυτό το σημείο; Είναι βιώσιμη η διαδικασία;
- Ήταν ένας ηγέτης σε αυτές τις ομάδες; Αν ναι, γιατί η ομάδα ακολούθησε αυτό άτομο;
- Θα μπορούσαν αυτές οι ομάδες να φτάσουν στην αειφορία - βιωσιμότητα χωρίς επικοινωνία;
- Σύγκριση κατά κεφαλήν πόρων στην τάξη.
- Ποιος έχει τους περισσότερους πόρους; Σε ποιά ομάδα ανήκει; Έχουν βγει άτομα εκτός παιχνιδιού από την ομάδα του;
Όλες οι κοινότητες λαμβάνουν πόρους από ένα κοινόχρηστο σωρό.
Συζήτηση
Το παιχνίδι αυτό αντιπροσωπεύει την τρέχουσα κατάσταση των κοινών μας πόρων
- Πώς αισθάνονται οι ομάδες που εξάντλησαν τους πόρους και αφάνισαν τους συμμετέχοντες
- Πώς αισθάνονται οι ομάδες που πέτυχαν την αειφορία;
- Παραδείγματα από «πραγματική ζωή» των πόρων του πλανήτη
Πηγή στο οποιο βασίζεται το παιχνίδι: http://www.esdtoolkit.org/concept_intro/drain1.htm